چگونه محل کار خود را آماده کنیم

نویسنده: دیوید کندل

برای انجام یک پروژه‌ی هنری، پیش از هر چیز به یک محیط کار مناسب نیاز دارید. «دیوید کندل» در این مطلب چگونگی آماده‌سازی محل کار مناسب را برایتان شرح خواهد داد.
اگر در خانه کار می‌کنید و مدام تمرکز خود را از دست می‌دهید، آماده‌کردن یک محیط مخصوص کار، تنها راه حل شماست. فرقی نمی‌کند که در حال یادگیری نقاشی باشید، بر روی آلبوم نمونه کارتان کار کنید یا مشغول طراحی یک لوگوی جدید باشید، در هر صورت در اختیار داشتن فضایی که به کارتان اختصاص دارد، تاثیر بسیاری بر کیفیت آثار شما خواهد داشت.
نوع چینش محیط کار هنرمندان از آن چه که تصور می‌کنید با اهمیت‌تر است. در این مطلب از تجارب شخصی خود در آماده‌کردن فضای مخصوص کار برایتان خواهم گفت تا آثارتان را راحت‌تر و با کیفیت بالاتر خلق نمایید.
راحتی مهم است
اگر شما هم مثل من دوست ندارید مدام برای مرتب‌کردن اتاقتان تذکر بشنوید، جایی را انتخاب کنید که مجبور نباشید پس از پایان یک پروسه‌ی خلاقانه آن را تمیز و مرتب کنید. می‌توانید گوشه‌ای از اتاق تان را برای این کار انتخاب کنید، یا اگر تعداد زیادی اتاق در خانه دارید، یک اتاق را به استودیوی خود اختصاص دهید. نورگیر بودن فضا نیز مهم است. اگر توانستید پنجره‌ای رو به نور پیدا کنید که عالی است. اما راحتی شما در اولویت است.
میز یا سطح کار خود را انتخاب کنید
سال‌هاست که هنرمندان بر روی سطوح مختلف با زوایای متفاوتی طراحی و نقاشی کرده‌اند. من یک میز نقشه کشی/طراحی A0 دارم به اضافه‌ی دو عدد سه پایه‌ی بزرگ برای نقاشی‌های سایز بزرگ‌تر. مهم است که بتوانید هنگام کار تمام سطح اثر خود را ببینید و به آن دسترسی داشته باشید.
نور را تنظیم کنید
من برای بیشتر آثارم از چراغ مطالعه‌ی متحرک استفاده می‌کنم. مهم نیست نوری که روی سطح کار می‌افتد طبیعی باشد یا مصنوعی، کافی است نوری خوب و قوی داشته باشید. شخصاً همیشه از لامپ‌هایی که حباب آبی رنگ دارند استفاده می‌کنم. یک بار بعد از استفاده از لامپ آبی، لامپ معمولی را هم امتحان کنید تا ببینید چقدر زردی نور این لامپ‌ها زیاد است. لامپ‌هایی که حباب آبی رنگ دارند علاوه بر این که تشخیص صحیح رنگ‌ها را سبب می‌شوند، چشم‌ها را نیز کمتر خسته می‌کنند. با این حال باز هم تاکید می‌کنم، راحتی شما در اولویت است.
منابع ایده فراموش نشود
کتاب‌ها می‌توانند منابع فوق العاده‌ای برای ایده و الهام گرفتن باشند. می‌توانید مجموعه‌ای از کتاب‌ها و دی‌وی‌دی‌های ایده‌بخش را جمع‌آوری نمایید. چون از سنین جوانی کتاب خریدن را دوست داشتم، مجموعه‌ی کتاب‌هایم گسترده است. هر وقت غمگین یا کم انرژی می‌شوم تصاویر و کتاب‌های اطراف محل کارم مرا از بی حالی در می‌آورند.
برای بایگانی نیز برنامه داشته باشید
شما برای نگه‌داری از کارهای تمام شده و تصاویر خام‌تان نیاز به محلی امن برای بایگانی نیاز دارید (جایی امن‌تر از کف اتاق). اگر جایی برای کمدهای چند کشویی مخصوص کاغذ و مقوا دارید، در صورت امکان تهیه نمایید. از فایل‌های خود به خوبی مراقبت کنید. داشتن یک آلبوم نمونه کار تمیز همیشه به کارتان می‌آید، ضمن این که شما مجبورید آثارتان جهت ارائه به این طرف و آن طرف هم ببرید.



19 اسفند 1396