گزارشی از سخنرانی و کارگاه بهراد جوانبخت در ساری

به مناسبت هفته گرافیک سخنرانی و کارگاه «بهراد جوانبخت» در شهر ساری برگزار شد.
در اولین روز دانشجویان «دانشکده قدسیه» و سایر علاقه‌مندان از ساعت 17 با حضور در آمفی تیاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ساری پای صحبت‌های «بهراد جوانبخت» نشستند.
این سخنرانی به بررسی «صفر تا صد» هویت بصری برنامه تلویزیونی «خندوانه» اختصاص داشت و جوانبخت در پرسش و پاسخ‌هایی با «شهاب اشتری» به توضیحات جزییات مختلف این پروژه پرداخت.
جوانبخت با توضیح اینکه ایده اولیه این برنامه توسط «رامبد جوان» مطرح شده بود به جلسات ایده‌پردازی برای نام این برنامه اشاره کرد و گفت که از همان روز اول با سفارش‌دهنده خود، رابطه حرفه‌ای را برقرار کرده و در این سفارش اعتماد لازم برای بروز هر نوع خلاقیتی فراهم بوده است.  
وی سپس به ایده‌های کلی طراحی نشانه، نامگذاری خندوانه و سپس روند خلق هویت بصری این برنامه و بسط آن در دکور اشاره کرد و پس از آن جزییات طراحی صحنه را برای دانشجویان شرح داد.
در دومین روز اما دانشجویان در یک ورکشاپ یک روزه به یادگیری قابلیت‌های تایپ و ارتباط آن با تصویر پرداختند.
در این روز جوانبخت پس از نمایش آثار هنرمندان مختلف به تشریح توانمندی تصویری تایپ اشاره کرد و فرصت‌های مختلف برای بروز خلاقیت را مورد بررسی قرار داد.
در پایان نیز دانشجویان به صورت عملی فعالیت مشابهی را تجربه کردند.
لازم به ذکر است که این رویداد توسط دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای قدسیه ساری و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،  شهرداری ساری، کارگاه گرافیک یوسفی و مجله الکترونیکی رنگ  برگزار شد.

 



23 اردیبهشت 1397