«محمد افشار» مدعو موزه هنر تولایتی روسیه

سه سال پس از نمایشگاه بین‌المللی دعوتی با عنوان «پوسترهایی از سرتاسر دنیا» که با حضور طراحان گرافیک از کشورهای مختلف در سال 2015 انجام گردید، «محمد افشار» از ایران با دعوت مجدد موزه هنر شهر  تولایتی روسیه، به عنوان طراح مدعو در  نمایشگاه این دوره که  در قالب یک پروژه موضوعی و با عنوان «درباره بزرگ و کوچک» برگزار گردید، حضور داشت.



هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، با توجه به موضوع رویداد، می‌توانستند از زندگی شخصی  و یا شهر و اجتماعی که در آن زندگی می‌کنند در آثار خود استفاده نمایند.
بعد از برگزاری اولین دوره، با تصمیم هیئت برگزاری این رویداد تصمیم  گرفته شد که دومین نمایشگاه را به جامعه هنر محلی و طراحان روسی اختصاص دهند.
همچنین در این نمایشگاه علاوه بر آثار گرافیک،دیگر موضوعات هنری از قبیل عکس،نقاشی،هنرهای مفهومی، چاپ بر روی پارچه، چیدمان، ویدئو اینستالیشن و ... نیز اکران گردید.


یک اثر(پوستر) از محمد افشار و Marco Rezidori  هنرمند ایتالیایی (به عنوان طراحان غیر روسی دعوت شده) در کنار دیگر هنرمندان محلی روسیه از 19 آوریل 2018 در موزه هنر تولایتی روسیه به نمایش در آمد. اسامی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه:
Iva Aval, Tatyana Povalyaeva, Ilya Shurinov, Maria Lazareva, Ksenia Lisitsyna, Fedor Simachev, Ksenia Naumova, Oksana Putilkina, Victoria Kalinina, Alisa Kotyubaeva, Kristina Syrchikova, Art Abstracts, Marco Rezidori (Italy), Mohammad Afshar (Iran)



30 اردیبهشت 1397