گزارشی از سخنرانی مجید کاشانی در قزوین

 

طراح پوستر رویداد: سعید نجف‌آبادی | عکس‌ها از: حدیث قلی‌پور و معراج قنبری

دانشگاه آزاد قزوین به مناسبت هفته‌ی طراحی گرافیک، میزبان مجید کاشانی و اعضای استودیو دفتر (معراج قنبری، ملیکا حسینی و امیرحسین فراهانی) بود. کاشانی در این نشست به بررسی پروژه‌های شخصی خود و «استودیو دفتر» پرداخت.



وی دلیل گرایش خود به سمت طراحی گرافیک را علاقه به حوزه‌های مختلفی چون سینما، تئاتر، ادبیات و موسیقی دانست و عنوان کرد که در ۲۰ سال گذشته از امکانات خط، نقاشی، تصویرگری، عکاسی، ساخت‌و‌ساز و... در کنار هم بهره برده است.
کاشانی ایده و ترکیب تایپ و تصویر را مهم‌ترین دغدغه‌ی مسیر کاری خود دانست. این طراح گرافیک در نشست «قصه‌های مجید» رویدادهای پسِ پشتِ هر کار، از دیالوگ با سفارش‌دهنده، مراحل اتود، اجرا و چالش‌های مسیر را برای مخاطبان تشریح کرد.
در این برنامه منتخبی از پروژه‌های طراحی پوستر و جلد کتاب به همراه پروژه‌ی بازسازی فونت‌های «استودیو» و «دفتر» نمایش داده شد.

او در ادامه با نمایش پوسترهایی که برای تبلیغات «کارگاه‌های طراحی پوستر در استودیو دفتر» طراحی کرده بود، درباره‌ی تعاریف و مفاهیم پوستر و نگاه خود به این موضوع با دانشجویان گفت‌و‌گو کرد و در پایان نیز به پرسش‌های مخاطبان و علاقه‌مندان پاسخ داد.



لازم‌ به ذکر است که این رویداد در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، به دعوت دانشگاه آزاد قزوین  برگزار شد.



30 اردیبهشت 1397