«اسم های نو»/ بخش جنبی چهاردهمین نمایشگاه پوستر اسماء الحسنی

اسم های نو” نام نمایشگاهی جنبی از چهاردهمین نمایشگاه حروف نگاری پوستر اسماء الحسنی می‌باشد که قرار است میزبان آثار ۴ طراح گرافیک جوان کشور باشد.

در طی سال‌های گذشته این بخش نمایشگاهی غالبا مزین با آثاری از هنرمندان معاصر و آثار هنرمندان قدیم حوزه هنرهای دینی بوده است. آثار این هنرمندان تاثیر بسزایی بر هنر معاصر ایران داشته است که از این میان می‌توان به هنرمندانی معاصر همچون نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی و مسعود نجابتی اشاره کرد.

رویکرد تازۀ نمایشگاه سالانۀ حروف نگاری پوستراسماء الحسنی در این دوره معرفی چهره هایی جدید از نسل نو طراحان گرافیک ایران است که آثارشان بیشتر صبغۀ مذهبی دارد. این”اسم های نو” طراحانی هستند که شاید برجسته ترین ویژگی آثارشان گرایش به استفاده از عناصر سنتی در طراحی گرافیک و حروف و حروف نگاری است که سعی دارند زبانی شخصی را کشف و تجربه کنند. حامد مغروری ، حمید قربان پور ، فرهود مقدم و علیرضا حصارکی طراحانی هستند که آثارشان برای معرفی در این بخش از نمایشگاه انتخاب شده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۶اردیبهشت لغایت ۴ خرداد در محل خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران، گالری زمستان برگزار می‌گردد.

  



30 اردیبهشت 1397