حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه اکوپلاکات لهستان

نهمین دوره نمایشگاه آثار منتخب رقابت بین المللی پوسترهای زیست  محیطی-اکو پوستر با عنوان اکوپلاکات در لهستان برگزار می گردد.

تغییر در الگوهای جهانی آب و هوا و یا تغییرات اقلیمی، به ویژه از اواسط  قرن بیستم به طور عمده به افزایش استفاده از سوخت های فسیلی و در نتیجه افزایش تولید گاز دی اکسید کربن منجر گردیده است که باعث رشد بی رویه  آلودگی هوا و ایجاد مخاطرات زیست محیطی روزافزون برای زندگی بشری وبویژه زیست بوم های جانوری در کل جهان شده است.

در این راستا، رقابت اکوپلاکت لهستان با رویکرد کلی حفظ محیط زیست در این  دوره ، موضوع تغییرات آب و هوایی را محور توجه قرار داده و از طراحان  گرافیک سراسر جهان برای ارائه آثار با موضوع یاد شده دعوت به شرکت و ارائه ایده های بصری نو کرده است که در نتیجه از بین ۱۴۰۰ اثر از ۱۱۲ کشور جهان تعداد ۷۳ اثر در بخش حرفه ای و ۳۹ اثر در بخش دانشجوئی توسط  هیئت داوران این رقابت برای نمایش در نمایشگاه اکوپلاکات انتخاب گردیده اند.

در نمایشگاه اکوپلاکات اسامی و آثار هنرمندانی از ایران ،سیدمهدی موسوی ، محمد افشار و داریوش اللهیاری نیز در بخش حرفه ای این رویداد به چشم می خورد. نمایشگاه این رویداد هنری بین المللی از تاریخ ۲۱ ژانویه الی ۹ فوریه ۲۰۱۹ در مرکز فرهنگی کارولینکا در شهر روداشلوسکا در جنوب لهستان در معرض دید بازیدکنندگان خواهد بود.

 



6 بهمن 1397