جمشیدپی ضمن اشاره به تعداد 45 تابلو در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این تعداد اثر، در قالب 10 مجموعه آماده شده است که 5 مجموعه مربوط به بنده و 5 مجموعه دیگر نیز متعلق به خانم عادله عزیزی است.
وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه از سبک فتومونتاژ برای آمادهسازی عکسها استفاده شد و در زمینه ارتباط مخاطب نیز، سختگیری خاصی را در کار لحاظ نکردهایم. در واقع هیچ ذهنیت خاص و مستقیمی برای مخاطب در آثار وجود ندارد و این خودِ مخاطب است که با دیدگاه و تفکر خود میتواند با دیدن این مجموعهها به تفکر و برداشتی آزاد در این راستا دست یابد.
وی با اشاره به زمان زیادی که برای آمادهسازی این عکسها صرف شد تصریح کرد: این دغدغه همواره در ذهن ما وجود داشته است که بتوانیم حس اینکه در پس هر چیزی حقایق دیگری نهفته است را به مخاطب نیز منتقل کنیم و در این راستا نیز تلاش ما بر تلنگری کوچک در مقیاسی پایین برای مخاطب بوده است.
عادله عزیزی عکاس دیگر این نمایشگاه نیز فضای آثار خود را نزدیک به زمینههای فراواقع گرایی (سوررئالیسم) دانست و افزود: تفکرات یک شخص روشنفکر با مفاهیم اصلی آثار بنده آمیخته شده است و مخاطب با دیدن آنها میتواند «خودِ درون» و امیدِ ناشی از آن را در این عکسها کشف کند.
وی ضمن اشاره به فضای الهامگیری جهت خلق اثر تصریح کرد: بنده جهت انجام کار فتومونتاژ معمولا از متنهای کتب مختلف ایده گرفته و از فضای بوجود آمده ناشی از تاثیر آن متن کار خود را آغاز میکنم. بدین ترتیب ممکن است نتیجه کار با فضای کلی کتب ارتباطی نداشته باشد اما سعی بنده بر این است تا بتوانم با الهام از همان قسمت کوچک متن، مفهوم را به مخاطب منتقل سازم.
1 مهر 1392