برگزیدگان جایزه عکاسی prix pictet

پنجمین دوره داوری مسابقه بین المللی عکس   Prix Pictet با موضوع « مصرف» روز پنجشنبه 14 نوامبر 2013 در پاریس برگزار شد و برگزیدگان نهایی اعلام گردیدند.

در این دوره  Prix Pictet جمعا 700 عکاس و بالغ بر 5000 اثر از سرتاسر جهان شرکت کرده اند که توسط  هیئتی از داوران بین المللی به ریاست پرفسور سِر دیوید کینگ (مجری مخصوص دبیرخانه ی امور خارجه بریتانیا در زمینه تغییرات قاره ای) و طی کنفرانسی در روز اول نوامبر 2013 در لندن دست به انتخاب آثار زدند. اسامی سایر اعضای کمیته داوری نیز به شرح زیر می باشد:

پیتر آبسدن(نویسنده هنری در نشریه فاینانشال تایمز)، لوک دلاهایه(برنده Prix Pictet با موضوع قدرت)، فامیو نانجو(مدیر موزه هنر «موری»،توکیو)، لوآ هاوگن پیکتت (مشاور هنری و کیوریتور)، مارتین روت (مدیر موزه ویکتوریا و آلبرت لندن)، وانگ شو(معمار) و الیزابت ساسمن(کیورتور و مشاور سوندرا گیلمن در زمینه عکاسی از موزه ویتنی هنر آمریکایی، نیویورک)

داوران در جستجوی عکسهایی با کیفیت بالای هنری بودند که به عقیده آنان می تواند تاثیر به سزایی بر آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین مصرف داشته باشد، آنان همچنین از کیفیت بالای آثار ارسالی در این دوره ابراز رضایت کردند .

لازم به ذکر است علاوه بر آثاری که به بخش نهایی راه پیدا کرده اند برخی از آثار نیز برای چاپ در کتاب «مصرف» در نظر گرفته خواهند شد که همزمان با نمایشگاهی که ماه مه آینده در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن برگزار خواهد شد به پخش جهانی می رسد. این کتاب توسط انتشارات "Te Neues" منتشر می شود و مروری خواهد داشت بر آثار هنرمندان راه یافته به مرحله نهایی و عکسهای سایر شرکت کنندگانی که برای انتقال تم «مصرف» موفق تر عمل کرده اند،همراه با مقدمه ای از کوفی عنان، ریاست افتخاری Prix Pictet و دو مقاله از منتقدین برجسته دیگر.

لیست منتخبین نهایی برای دریافت Prix Pictet در شب 14 نوامبر 2013 در موزه هنر مدرن De la Ville شهر پاریس اعلام گردید .11 هنرمند از نه کشور و پنج قاره: بلژیک، چین، کلمبیا، آلمان، ژاپن، هلند، نیجریه، اوکراین و ایالات متحده اعلام شدند که برنده نهایی پنجمین جایزه Prix Pictet شامل 100،000 فرانک سوئیس روز 21 ماه مه 2014 در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن اعلام خواهد شد و جایزه را از دست کوفی عنان دریافت خواهد کرد.

ضمنا نمایشگاهی که شامل آثار برگزیدگان نهایی است نیز از تاریخ 22 مه الی 14 ژوئن 2014 در همین مکان برقرار خواهد بود.

برگزیدگان نهایی به شرح زیر هستند:

آدام بارتوس(Adam Bartos ) ایالات متحده-با مجموعه: حراج خانگی Yard Sale

موتویوکی دایفو(Motoyuki Daifu) ژاپن- پروژه خانواده Project family

رینکه دیکسترا (Rineke Dijkstra) هلند- آلمریسا Almerisa

هونگ هائو (Hong Hao  )-چین-وسایل من My things

میشکا هِنِر( Mishka Henner) –بلژیک- گوشت و روغن Beef&oil

خوان فرناندو هران ( Juan Fernando Herran ) کلمبیا- Escalas

بوریس میخائیلوف ) Boris Mikhailov ) –اوکراین- چای قهوه و کاپوچینو Tea,Coffee&cappuccino

آبراهام اوگوباسه ( Abraham Oghobase )  -نیجریه-بدون عنوان 2012 Untitled 2012

میکائل اشمیت) Michael Schmidt )- آلمان- Lebensmittel

آلن سکولا (Alan Sekula ) –ایالات متحده- داستان ماهی Fish Story

لاری سیمونز (Laurie Simmons)-The love Doll  

 


www.prixpictet.com



29 آبان 1392