سالانه ی هنرهای تجسمی

طی سال های اخیرو پس از سالانه ی منتخب نسل نو نمایش های متعدد نسل جدید هنر معاصر به شکل فراگیری دنبال شده اند که جشنواره دامون فر از شناخته شده ترین آنهاست ،  اینبار شرکت عالیفرد( سن ایچ ) دست به اقدام دیگری در این حوزه زده است ، ورسوس عنوان سالانه ی هنرهای تجسمی ای ست که بهار امسال برای نخستین بار با برگزاری مسابقه و برپایی نمایشگاهی در محل خانه ی هنرمندان ایرانفعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
هدف شناسایی و گرد آوری استعداد های جوان و فراهم آوردن امکانی مناسب برای نمایش و ضمنا فروش آثار هنرمندان مستعد و فعال در رده ی سنی ۱۸ تا ۳۰ سال است که در قالب یک مسابقه و رقابت هنری به اجرا در خواهد آمد. 
آیدین آغداشلو، رعنا فرنود و منوچهر معتبر  داوری و قضاوت نهایی آثار راه یافته به این رقابت را برعهده خواهند داشت.
برای شروع، اولین دوره ی برگزاری این سالانه به انتخاب و نمایش آثار صرفا در قالب نقاشی اختصاص داده شده است.
انتخاب کارها در دو مرحله صورت می گیرد.
در مرحله ی اول از میان تصاویر ارسال شده به دبیرخانه ی ورسوس انتخاب اولیه انجام می شود. هومن مرتضوی، امید تهرانی، پویا آریانپور، فرید جهانگیر و سمیرا علیخانزاده اعضای هیات انتخاب ورسوس هستند که مشخص خواهند کرد چه آثاری به نمایشگاه راه پیدا می کنند.
بعد از انتخاب اولیه و اعلام اسامی راه یافته ها  به مسابقه، هنرمندان پذیرفته شده فرصت دارند حداکثر تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ اصل آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.لازم به یاد آوری ست که مهلت ارسال تصاویر آثار به دبیرخانه ی این سالانه تا پایان روز 15 فروردین ۱۳۹۳ می باشد.
در ضمن هر شرکت کننده  می بایست حداقل ۳ و حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه ارسال کند.در غیر این صورت کار ها مورد داوری قرار
نمی گیرند.
حداکثر ۵ اثر از هر هنرمند، برای بررسی در مرحله اول سالانه ی هنرهای تجسمی ورسوس پذیرفته می شود. آثاری که حائز اکثریت آرای هیات انتخاب شوند (حداقل ١و حداکثر ٢ اثر از یک هنرمند) به بخش نهایی سالانه ی هنرهای تجسمی ورسوس راه پیدا کرده و به نمایش گذاشته می شوند.
مرحله ی دوم داوری مسابقه و انتخاب نهایی ۳ اثر برتر از میان آثار شرکت کرده در نمایشگاه خواهد بود که در اولین روز برگزاری نمایشگاه، توسط هیأت داوران ورسوس، آیدین آغداشلو، منوچهر معتبر و رعنا فرنود در خانه ی هنرمندان ایران انجام می شود.
در حال حاضر دبیر خانه ی نمایشگاه سالانه ی تجسمی ورسوس از آذر ۱۳۹۲ فعال و آماده ی دریافت تصاویر از آثار هنرمندان می باشد.
ثبت نام، تکمیل فرم و ارسال فایل تصویری آثار فقط از طریق وبسایت ورسوس www.versusartcontest.com امکان پذیر است.
چنانچه اثری در مرحله ی انتخاب به نمایشگاه راه بیابد، شرکت کننده توسط ایمیل، پیامک و اعلام اسامی در وبسایت ورسوس از ورودشان به نخستین سالانه ی هنرهای تجسمی ورسوس مطلع می شوند.
قیمت گذاری ها بر اساس پیشنهاد اولیه ی هنرمندان و تصمیم و تعدیل نهایی گروه انتخاب انجام می شود.
مجموع آثار راه یافته در این سالانه، در پایان دوره ی نمایشگاه در قالب کتابچه ای گردآوری و منتشر خواهد شد.
علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط مسابقه، نحوه ی ثبت نام و ارسال آثار میتوانند به لینک های زیر مراجعه کرده و در صورت تمایل فرم شرکت در مسابقه را پر کنند و پس از آن در جریان مراحل انتخاب و برگزاری نمایشگاه قرار بگیرند.  
برای اطلاع از شرایط مسابقه  به  آدرسwww.versusartcontest.com مراجعه کنید
برای اطلاع از چگونگی نحوه ی ثبت نام و ارسال آثار نیز  به آدرس www.versusartcontest.com مراجعه کنید.
همچنین میتوانید برای تماس با دبرخانه ی ورسوس به آدرس
info@versusartcontest.com
  ایمیل بفرستید یا با شماره تلفن ۲۲۹۲۳۴۰۳ تماس بگیرید.



28 بهمن 1392