فراخوان/ جشنواره‌ی هنر روی بیلبورد

هدف اصلی از برگزاری این جشنواره و این مسابقه، ارتقاع سطح هنر مدرن برای برقرار ارتباط با عموم و تشویق هنرمندان جوان برای خلق هنری مرتبط با واقعیات است.
در اینجا بیلبوردها- که نمادی از مصرف گرایی دوران مدرن هستند- تبدیل به وسیله‌ای برای سنجش، اندیشه و تأملی عمیق درباره‌ی خودمان و محیط زندگیمان شده‌اند.

از هنرمندان دعوت می‌شود بر اساس تم امسال مسابقه اثری خلق کنند:
"اجتماع یا فرد؟ حمایت یا کنترل؟

برگزار کنندگان جشنواره معتقدند که هنر می‌تواند برای انسان معاصر خیلی مهم باشد، می‌تواند مردم را از زندگی روزمره جدا ساخته و تصور جدیدی از واقعیت را پیش روی آنها بگذارد. هنر همچنین باید به تعیین هویت انسان در فضای زندگیش کمک کند، باید رویکرد متفکرانه‌تری نسبت به فضای بیرونی بوجود بیاورد و  جایگزینی برای آگهی‌های زرق و برفق دار باشد.

شعار مسابقه می‌تواند استعاره‌ای از اتفاقاتی که در حال حاضر در جهان روی می‌دهد باشد. برای هزاران سال انسان‌ها زندگی اجتماعی را تجربه کرده‌اند. زندگی جمعی به افراد کمک می‌کرد که زنده بمانند و سرنوشت افراد به شدت وابسته به جمع بود. از طرفی تک تک افراد هم در سرنوشت جمع تأثیرگذار بودند. با کمک افراد قبیله، شکار یک حیوان یا مقابله با دشمن ممکن می‌گشت- افراد به تنهایی از پس ادامه‌ی حیاب برنمی‌آمدند.

با این وجود، در حال حاضر، به همراه تغییرات اجتماعی، تکنولوژیکی و اقتصادی و با وجود فرد گرایی انسان معاصر، این عدم استقلال بین فرد و جامعه چندان مشهود نیست. این امر امروزه حائز اهمیت است: فرد یا اجتماع؟ آیا ما می‌توانیم کاملا مستقل به زندگی ادامه دهیم، فارغ از هر اجتماعی؟ آیا اجتماعات، چه بزرگ (ملی و نژادی) و چه کوچک (در سطح همسایه‌، همکار و خانواده)، در وضعیت بحران هستند؟

آیا ما قادر هستیم که به عنوان فردی غیروابسته، بدون هیچ گونه روابط پایدار یا هویت مشترکی به بقا خود ادامه دهیم؟ و اگر این غیر ممکن باشد چطور؟ چطور می‌توانیم اجتماعی بسازیم که به افراد مشخصی امکان رشد بدهند؟ آیا اجتماع، بیشتر از افراد حمایت می‌کند یا آنها را کنترل می‌کند؟ از طرفی دیگر، آیا یک شخص اجازه‌ی کنترل کل جامعه را دارد؟ چطور باید به تعادلی در این زمینه دست یافت؟ جامعه‌ی جهانی بر اساس چه قوانینی باید پایه گذاری شود که ما همگی بتوانیم در آن زندگی و کار کنیم؟ کدام‌یک مهم‌تر است: اجتماع یا فرد؟ حمایت یا کنترل؟

ابعاد آثار باید ۴۹۸ سانتیمتر در ۲۳۸ سانتیمتر (۱۹۶ در ۹۳.۷ اینچ) باشد، لی‌آوت افقی، دی‌پی‌آی ۱۰۰، cmyk ،tiff باشد. برای شرکت در مسابقه، هنرمند باید یک فرم تکمیل شده به همراه یک نسخه از اثر با ابعاد ۳۰ در ۱۴.۳ سانتیمتر (۱۱.۸ در ۵.۶ اینچ) با لی‌آوت افقی، دی‌پی آی ۷۲، jpg را به آدرس زیر ایمیل کند.
artmoves@tlen.pl

هنرمندان به صورت فردی یا گروهی می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. هر شعار یا عبارتی روی پوستر، باید به زبانی لهستانی یا انگلیسی باشد.
شرکت در این مسابقه مجانی است.
از همه‌ی افراد علاقه‌مند، هنرمندان و دانشجویان برای شرکت در این مسابقه دعوت به عمل می‌آید.

جوایز
۱۰ اثر برتر که توسط هیأت دوران بین‌المللی انتخاب می‌شوند، چاپ شده و در فضای شهر تورین در لهستان در سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۳ به نمایش در می‌آیند.
طراح بهترین اثر، مبلغ ۷۰۰۰ PLN (تقریبا برابر با ۱۶۶۰ یورو، ۲۱۵۰ دلار) دریافت خواهد کرد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۲۲جولای ۲۰۱۳، ساعت ۰۰:۰۰ CET (زمان اروپای مرکزی) است.

برای دیدن سایت فراخوان و دریافت فرم اینجا را کلیک کنید.



22 تیر 1392