طراحی منو به بهترین شکل

ترجمه ریحانه دقیقیان

 

طراحان‌گرافیک دوست دارند کتاب‌ها را با نگاه به جلدشان قضاوت کنند. آن‌ها نمی‌توانند در رستوران‌ها و کافه‌ها پس از ورود و گرفتن منو، نگاه انتقادی‌شان را کنار بگذارند. بیشتر رستوران‌ها، منوهای ضعیفی دارند که ما را به خوردن غذایشان ترغیب نمی‌کند. خوشبختانه بعضی طراحان دست به کار شده‌اند و تلاش می‌کنند تا طراحی منوی رستورا» ها و کافه‌ها شبیه چیزهایی باشد که در ادامه می‌بینید.

Record Grill
شرکت Studio 70kft منوی منوی یک رستوران در تگزاس را طراحی کرده است. علاوه بر ایده‌ی جالب طراحی لوگو و پوشه، دستی بودن کار آن‌را جذاب‌تر کرده است. اجرای این منو اعم چاپ لوگو و تای کاغذ با دست انجام شده است.
 



 

The Butler Potts Point

رستوران Butler یک طراح فرانسوی به نام جولیا ژاک را برای طراحی هویت سازمانی و منوی خود انتخاب کرد. ژاک با استفاده از تایپوگرافی بسیار حساب شده و با انتخاب رنگ‌های مدرن، فضایی منحصر به‌فرد به طراحی رستوران بخشید.
 





  Spot
این هم یک کافه برای علاقه‌مندان به تایپوگرافی. منوی کافه Spot یک منوی مینیمالیستی است که شرکت zupagrafika آن‌را طراحی کرده و لی‌آوت آن به نحوی است که مرکزیت کار به فضای سفید داده شده است.
 




 
Hero
هیرو یک رستوران کره‌ای در پاریس است که مرغ سوخاری سرو می‌کند. منوی آن‌ها به‌صورت تک رنگ و با کیفیت پایین چاپ شده است. لی‌آوت نامنظم و تصویرسازی‌های آن، احساس راحتی و آشنا بودن را به مخاطب القا می‌کند. این کار را استودیوی Safari Sundays انجام داده است.



 

 
منبع : سایت رنگ (مجله الکتونیکی رنگ )
منبع:
designer-daily.com



14 آبان 1394