فراخوان پوستری برای فردا

چنان‌که می‌دانید طی هفت سال اخیر پوسترهای ما، هر سال به یکی از حقوق اساسی بشر اختصاص داده شده است که از آزادی بیان تا حق جهانی بهداشت را در بر می‌گیرند. اگرچه ما کوششی مستقیم در جهت حل این مشکلات نکرده‌ایم، اما این مشاهدات را ناگزیر کرد تا راه و روش دیگری را برای سال ٢٠١٦ در پیش بگیریم. به گمان ما، شمار پوسترهایی که هر سال به دستمان می‌رسد، نشان‌دهنده نیرومندی ارتباطات اجتماعی است. همین است که به ما امید می‌بخشد و درست آن چیزی است که سال ٢٠١٦ و در جهانی که از اهمیت مرزها روز به‌روز کاسته می‌شود، به آن نیاز داریم. اگر می‌خواهیم طرح آینده‌ای بهتر را بریزیم، باید این کار را در مقیاس جهانی انجام دهیم. ما نیازمند دست کشیدن از سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ی کنونی و دوری از اندیشیدن با اصطلاحات مطلق مانند خیر و شر و «ما» و «آنان» هستیم. چنین چیزی تنها در جهانی ممکن است که با خود در صلح میزید، در جهانی که مردم با هم برابرند و آن‌ها را با برچسب‌ ملیت‌شان یا دین‌شان از هم جدا نمی کنند. از همین رو، از شما می‌خواهیم برای جهانی که در آن همه‌ی ما به واقع برابر خواهیم بود، کارزار به راه بیندازید: اگر این یک حق اساسی بشری نیست، پس چیست؟ شاید چیزی را تغییر ندهیم، اما چنین تغییری هرگز هدف ما نبوده است. این یک سرآغاز است.
شرکت در این فراخوان برای هنرمندان سراسر دنیا آزاد و رایگان است.
آثار ارسالی باید به‌صورت عمودی و محتوای آن مربوط به موضوع فراخوان (که در این متن به تفصیل در باره آن توضیح داده شده است) باشد. پوستر ها می‌توانند طراحی یک فرد یا یک گروه باشند. لازم است آثار ارسالی متعلق به شرکت‌کننده باشد، شامل هیچ‌گونه کپی‌رایت نباشد و پیش از این نیز منتشر نشده باشند. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ده پوستر مختلف ارسال نماید.

مشخصات آثار ارسالی:
 
فایل JPG، ۲۹۵۳x۴۱۳۴ پیکسل (به‌صورت عمودی)، با رزولوشن ۱۵۰dpi (که با چاپ اثر در سایز ۵۰x۷۰ سانتی متر هماهنگ باشد) و با مود رنگی RGB.
جوایز
فراخوان پوستری برای فردا در نظر دارد تا  ۱۰۰ اثر برگزیده را در نمایشگاه «افراط‌گرایی را به تاریخ بسپاریم» که بخشی از رویداد «روزی برای فردا» است، شرکت دهد. این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت حقوق بشر در شهرهای مختلف در دور دنیا (در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶) برگزار خواهد شد.
کتابی در مورد این نمایشگاه منتشر خواهد شد که شرکت‌کنندگان برگزیده یک نسخه از آن‌را رایگان دریافت خواهند نمود (تنها هزینه پست کتاب بر عهده شرکت‌کنندگان خواهد بود.)



نحوه ی ارسال آثار:
۱. ابتدا از این لینک در سایت رجیستر (ثبت نام) کنید. پس از آن ایمیلی برای شما فرستاده خواهد شد که باید روی لینک ارسال شده در ایمیل کلیک کنید. سپس وارد اکانت خود شوید و فرم شرکت در فراخوان را تکمیل نمایید.
۲. در اکانت شخصی‌تان دکمه‌ی Upload a poster وجود دارد، با کلیک کردن روی آن به مسیر آپلود پوسترها هدایت خواهید شد.
۳. هنگام تکمیل فرم شرکت در فراخوان قسمت TITLE (عنوان)، TAGS (برچسب)و DESCRIPTION (توضیحات) را کامل نمایید. اگر به صورت گروهی در فراخوان شرکت می‌کنید اسم سایر اعضای گروه را با کلیک کردن روی دکمه‌ی Add زیر قسمت CO-AUTHORS، اضافه نمایید. شرکت‌ها و استودیوهای طراحی باید به‌عنوان یک یا چند فرد/شخص در فراخوان شرکت کنند نه به‌عنوان یک سازمان یا شرکت.
۴. پوسترها را با مشخصاتی که در قسمت «مشخصات آثار ارسالی» نوشته شده است ارسال نمایید.
۵. می‌توانید تا ده اثر برای ما ارسال نمایید، اما لطفا در خلق آثار خلاقانه عمل کنید و آثار مشابه نفرستید.
۶. می‌توانید آثار خود را حداکثر تا ۱۰ جولای ۲۰۱۶ ارسال نمایید.

لینک سایت



22 اسفند 1394