حرفه‌هنرمند ۶۲

کمتر هنرمندی است که با مجله «حرفه‌هنرمند» آشنایی نداشته باشد، مجله‌ای که تلاشش را کرده تا محتوایی ناب را تحویل مخاطب بدهد.
این مجله سالیانه ویژه‌نامه‌های مختلفی منتشر می‌کند و شماره 62 این مجله در سال 95 مربوط به  طراحی گرافیک است.

حرفه‌هنرمند این شماره با دبیری «فرشاد رستمی» منتشر شده؛ و به موضوع «گرافیک دیجیتال» پرداخته است.
در نوشتاری کوتاه برای بررسی محتوای این شماره حرفه‌هنرمند همراه ما باشید:

در اولین مطلب به مقاله «انقلاب دیجیتالی و گرافیک دیزاین» به قلم «سودابه صالحی» برمی‌خوریم.
نگارنده در این مقاله با هراس‌انگیز خواندن تاثیر انقلاب دیجیتالی می‌ینویسد: «به نظر می‌رسد در دنیایی که همه‌چیز دیجیتالیزه است، استفده از تکنولوژی گریزناپذیر باشد ولی این استفاده می‌بایست با تدبر و تعمق همراه گردد تا به‌جای راهبری شدن توسط آن، بتوان آن‌را راهبری نمود.

در ادامه حرفه‌هنرمند گفتگوی «الیزابت دنزیکو» با «دن سافر» با موضوع طراحی تعاملی منتشر کرده است که از اهمیت زیادی برخوردار است.
«فرهنگ دیداری گرافیک دیزاین در عصر دیجیتال» به قلم «مریم کهوند» مطلب دیگری است که در این شماره منتشر شده است؛ کهوند در این مقاله بزرگترین تاثیر عصر دیجیتال را در شکل‌گیری جریان حروف‌نگاری یا همان تایپوگرافی می‌داند. کهوند تلاش کرده تا از زوایای مختلف به بررسی موضوع بپردازد و نتیجه آن نیز در نهایت تبدیل به محتوایی جذاب، طولانی و چند وجهی شده است که توصیه می‌کنیم خواندن آن را از دست ندهید.


حرفه‌گرافیست اما برای دقیق‌تر شدن بر روی موضوع خود به سراغ تعدادی از طراحان رفته و سوالاتی را در این زمینه از ایشان پرسیده است. قباد شیوا، مصطفی اسدالهی، فرشید مثقالی،خسرو بیات، دامون خانجانزاده، مجید کاشانی و مهرناز کوکبی هنرمندانی هستند که حرفه‌گرافیست به سراغشان رفته است.
شیوا در این گفتگو در پاسخ به سوال «رابطه‌ی شما با کامپیوتر چگونه است؟» می‌گوید: «هنوز روی میز کارم رنگ و مداد و قلمو و خط‌کش و گونیا مهربانانه حضور دارند. در هر سفارش اندیشه‌هایم را به واسطه‌ی همین ابزارها انتقال می‌دهم و حاصل کار را به اجبار برای تکثیر به تکنولوژی کامپیوتر می‌سپارم. برای من کامپیوتر ابزار اجرایی است و نه تفکر.»
گفتگوی کوتاه‌تر و مشابهی نیز با تعدادی از طراحان خارجی در مورد تکنولوژی و نقش آن در ادامه این شماره حرفه‌گرافیست منتشر شده است.

مطالبی دیگر چون: «تجربه‌هایی در طراحی گرافیک دیجیتال»، «اتحاد تایپوگرافی و حرکت در ارتباطات بصری»، «دیزاین ملموس» و مطالب خواندنی دیگری نیز در باب همین موضوع در این شماره حرفه‌گرافیست منتشر شده است.
این شماره به قیمت 20000 تومان در دسترس مخاطبان است.



15 بهمن 1395