هفتمین رویداد صبح خلاق تهران با سخنرانی کوروش قاضی مراد برگزار می‌شود.

در ادامه سلسله رویدادهای ماهانه بین‌المللی صبح خلاق یا همان CreativeMornings در شهر تهران، جمعه ۱۲ آبان   هفتمین رویداد با موضوع "پیشگام" و با سخنرانی کوروش قاضی‌مراد، گرافیست و خطاط برگزار می‌شود.
در میان هنرمندانی که به کار خوشنویسی و خطاطی مشغولند چند تایی هستند که می‌توان گفت جریان‌ساز شده‌اند. «کوروش قاضی‌مراد»یکی از آن‌هاست. او خطاطی است که فرم و فضا را وارد خط فارسی کرده است. آثارش تلفیقی است نوآورانه از خط و نقش و رنگ و فرم و حس. حرکات آزادانه دست و قلمو برای نوشتن چیزی؛ که بیشتر دیدنی است، تا خواندنی.
کوروش قاضی مراد؛ فردی که ۱۳ سال خوشنویسی کلاسیک کار کرده و هفت سال از عمر هنری خود را صرف ابداع شیوه‌ای نو در خوشنویسی معاصر کرده و در نهایت خطی جدید با نام "سریر" را معرفی کرده است. خطی که به زعم او ساختاری از خط فارسی و خط شکسته در قالبی مدرن است.در آثار او می‌توان تلفیق دیروز و امروز را به بهترین و زیباترین شکل دید.
۴۸ سال سن دارد و زادگاهش تهران است. در رشته صنایع چوب و کاغذ تحصیل کرده و مدرک ممتاز شکسته نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده است.
تا کنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران، از جمله کشورهای آمریکا، بلژیک و فرانسه آثار او را به نمایش گذاشته‌اند.
لازم به توضیح است رویداد صبح خلاق، رویدادی جهانی است که اکنون در بیش از ۷۵۱ شهر در سراسر دنیا برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن پرورش خلاقیت در بین عموم افراد جامعه و موقعیت‌سازی جهت بروز خلاقیت‌های آن‌ها و افزایش سطح فرهنگ عمومی است. حضور در این رویداد برای همه رایگان و آزاد است و تمام افراد قادر هستند تنها با ثبت‌نام در وب‌سایت جهانی صبح خلاق، در رویداد حضور پیدا کنند. این رویداد در شهر تهران از اردیبهشت ماه در حال برگزاری است و تا کنون به صورت متوالی در صبح آخرین جمعه هر ماه میلادی برگزار شده است و میزبان سخنرانان مختلفی از جمله پرویز پرستویی، دکتر حسن عشایری، شیما قوشه، لیلا قاسم‌زاده، استاد محمدرضا عبدالملکیان و امیرهوتن هاشمی بوده است.
این رویداد از بدو شروع فعالیت در تهران با استقبال شهروندان مواجه بوده تا حدی که تمامی صندلی‌های ششمین رویداد صبح خلاق تهران در کمتر از ۱۰ ثانیه توسط مخاطبین رزرو شدند و این رویداد در تاریخ ۳۱ شهریور با حضور قریب به ۴۰۰نفر برگزار شد.
مخاطبان جهت حضور در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر قادر هستند به وب‌سایت رویداد به نشانیwww.CreativeMornings.ir مراجعه کنند.



9 آبان 1396