ششمین جشنواره بین المللی "هنر روی بیلبورد" Art Moves ۲۰۱۳

 

ششمین جشنواره بین المللی "هنر روی بیلبورد" Art Moves ۲۰۱۳ ، تنها جشنواره هنر بیلبورد در جهان، ششم سپتامبر ۲۰۱۳ در شهر تورن لهستان آغار خواهد شد.
این جشنواره از دو بخش تشکیل شده است: نمایشگاه اصلی و نمایشگاه رقابتی. هر ساله در هر یک از این بخش‌ها ده اثر از هنرمندان مختلف جهان به نمایش در می‌آید که بخش اصلی آن به صورت دعوتی برگزار می‌شود. در بخش رقابتی امسال ده اثر از هنرمندان مختلف از اقصا نقاط جهان با توجه به موضوع اصلی این دوره یعنی "اجتماع یا فرد، حمایت یا کنترل" به نمایش در خواهد آمد. این موضوع بر پایه‌ی جامعه شناسی، روانشناسی و ملاحظات فلسفی عصر ما و بر اساس واقعیت‌های اطرافمان شکل گرفته است. در بخش رقابتی این جشنواره ۷۵۰ اثر از ۴۰۱ هنرمند از ۵۵ کشور جهان به رقابت پرداختند. علاقه‌ی قابل توجه هنرمندان کشورها مختلف جهان به این جشنواره نشان از پتانسیل عظیم ایده‌ی اصلی این جشنواره یعنی هنر برای اماکن عمومی است.
هیئت داوران متشکل از سوسان او-ملی (آمریکا)، آدام نیکلویچ (آمریکا) و رافال گورالسکی (لهستان)، توماس روست از فرانسه را شایسته‌ی دریافت جایزه‌ی اصلی این رقابت دانسته و ۱۰ اثر راهیافته به این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کردند:
توماس روست (فرانسه)، لی روزنبرگ (آمریکا)، جو-آ کوان (آمریکا)، آلن اسکیبلی (سوئیس)، زیائولیان لین (چین)، پاول کابان (لهستان)، دیک هیم فانگ (چین)، مجید سلیمانی (ایران)، ساشا پریگماک (اوکراین)، لکس دروینسکی (لهستان)

در بخش اصلی این جشنواره نیز آثار هنرمندان ذیل به نمایش در خواهد آمد:
جرزی کوزالکا، اگنسکا زیمس زیسکا، جوانا گروسکا و رافائل گورالسکی (لهستان)، علیرضا نصرتی، سینا فکور، صالح زنگانه، مهدی وفایی (ایران)، کریستوفر اسکات (اکوادور)
این جشنواره با حمایت یولیوش گویوو سفیر جمهوری لهستان در ایران و میشل زالسکی شهردار شهر تورن لهستان برگزار می‌شود.

ترجمه: صالح زنگانه

http://newsite.graphiciran.com

لینک به منبع خبر

وبسایت این جشنواره



3 شهریور 1392