دومین فراخوان دو سالانه باغ هنر

حوزه هنری استان آذربایجان غربی در نظر دارد برای دومین بار منتخبی از آثار هنرمندان استان را در رشته های " طراحی و نقاشی " ، " مجسمه " ، " گرافیک (طراحی پوستر) " و " عکس " به صورت مستقل در قالب کتاب منتشر و در دسترس علاقمندان قرار دهد.

شرح موضوع:

با موضوع " زندگی به سبک ایرانی و اسلامی"

هدف اصلی از برگزاری این دوسالانه ارتقاء سطح هنر برای بر قراری ارتباط با عموم و تشویق هنرمندان برای خلق هنری مرتبط با جامعه خود می باشد.

برگزار کنندگان جشنواره معتقدند که هنر می تواند برای انسان معاصر خیلی مهم باشد، می تواند مردم را از زندگی روزمره جدا ساخته و تصویر جدیدی از واقعیت را پیش روی آنها بگذارد ، هنر همچنین باید به تعیین هویت انسان در فضای زندگیش کمک کند ، باید رویکرد متفکرانه تری نسبت به فضای بیرونی بوجود بیاورد و جایگزینی برای اگهی های زرق و برق دار باشد.

حال آیا ما قادر هستیم به عنوان فرد غیر وابسته ، بدون هیچ گونه رابطه با جامعه به بقا خود ادامه دهیم و اگر این غیر ممکن باشد چطور می توانیم اجتماعی بسازیم که به افراد خود امکان رشد بدهد، بیائید به زمانی فکر کنیم که جامعه ما به اندازه اکنون از زندگی ایرانی دور نشده بود زمانی را به خاطر بیاوریم که احساس نزدیکی بیشتر می توانست جامعه ای گرمتر و شادتر بسازد؛ اکنون فاصله اعضای این جامعه و شکاف غیر ملموس بین افراد آن در حال رشد است.

پذیرفتن تفاوتهای جوامع یکی از ملزوماتی است که آن را نادیده گرفته ایم. توجه به این موضوع موجب می گردد که جامعه ای با مختصات و ویژگی های خود داشته باشیم، هنر به عنوان کارگشایی برای ایجاد آگاهی و نشان دادن ارزش تفاوت ها در جوامع می باشد.

برای همه ما جامعه ایرانی دارای مفهومی متفاوت از همه چیزهای دیگر است، مکانی که در آن بزرگ شدیم ، مکانی که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم ، در آن عاشق شده ایم ، استراحت کرده ایم و از نزدیکانمان وداع کرده ایم. برای عده زیادی در دنیای فراصنعتی این جامعه رویایی دست نیافتنی باقی می ماند، مکانی که آرزوی داشتن آن را در سر دارند.

ما از شما می خواهیم راجع به این فکر کنید که زندگی به سبک ایرانی بیان کننده چه چیز هایی است چطور می تواند بیش از یک سری تفاوت ساده و سطحی با دیگر جوامع باشد ، این خود شروع آینده بهتر است. آینده ای که مستحق داشتن جامعه خود و زندگی به سبک خود می باشیم.

این فراخوان از تمامی عکاسان ، نقاشان ، طراحان ، مجسمه سازان و گرافیست ها ،(حرفه ای و مبتدی) در خواست می کند تا بیایند و جامعه خود را به آغوش بگیرند.

علاقمندی شما نسبت به موضوع مطرح شده در آثارتان انعکاس می یابد پس خواهشمندیم اگر این موضوع دغدغه ذهن شما نیز هست ، در این راه همراهیمان کنید. در دوره قبل همراهان مان بیش از 1300 اثر برایمان ارسال نمودند امیدواریم امسال شما این رقم را افزایش دهید و موجب چاپ شدن کتاب نفیسی برای دوست داران هنر این سرزمین گردید.

شرایط شرکت در مسابقه:

شرکت در این فراخوان برای همه هنرمندان ، هنردوستان و دانشجویان در حال تحصیل در مراکز آموزشی استان آذربایجان غربی آزاد می باشد.

دبیر دوسالانه: علیرضا نوروزی ریاست حوزه هنری آذربایجان غربی

دبیر اجرای دوسالانه: یاسر قادر

 

هیات داوران:

داوران عکس: جواد پورصمد ، صمد قربان زاده

داوران مجسمه : حمیدرضا نجیبی ، اسفندیار مرادپور

داوران نقاشی و طراحی : احمد رضا رحیمی ، محمد فتحی

داوران گرافیک: علیرضا عزیزی یوسفکند ، صابر جوانمرد

 

معیارهای ارزیابی :

1-     اصالت و ناب بودن ایده

2-     کیفیت در اجرای ایده

3-     خلاقیت و نوآوری

4-     شفافیت در پیام رسانی

5-     بیانیه هنرمند

6-     آثاری که به صورت مجموعه تهیه شده اند اولویت بیشتری دارند

جوایز:

به هر یک از برگزیدگان گواهی شرکت به همراه 3 جلد کتاب چاپ شده تقدیم خواهد شد.

فرم ارسال:

§         هنرمندان به صورت فردی و گروهی می توانند شرکت کنند

§         تکنیک اجرا آزاد است

§         حداقل 5 و حداکثر 10 فایل تصویری از آثار امکان ارسال وجود دارد

§     تکمیل و امضای فرم در خواست شرکت در فراخوان الزامیست ، امضای این فرم به منزله دادن حق انتشار آثار از سوی هنرمند به حوزه هنری استان آذربایجان غربی است. ( برای دریافت فرم شرکت در فراخوان به سایت www.arturmia.ir  مراجعه نمایید).

§         فایل تایپ شده در word  حاوی:

الف) بیوگرافی هنرمند

ب) "بیان هنرمندانه" خود را به اختصار راجع به کارتان ، روند خلاقیت و یا اینکه تم مسابقه برایتان چه مفهومی داشته بنویسید. به خاطر داشته باشید که نام خود و عنوان اثر را نیز ذکر کنید

§     تصاویر ارسالی در لوح فشرده باید از کیفیت استاندارد لازم جهت چاپ در کتاب برخوردار باشند ، در غیر این صورت این تصاویر از مجموعه حذف خواهند شد.

§         سایز تصاویر A4 ، با فرمتTIFو JPG و کیفیت 300  dpi باشد.

§         تصاویر ارسالی باید فاقد هرگونه عنصر اضافی از قبیل قاب ، حاشیه و نام هنرمند باشد.

§         آثار تبلیغاتی پذیرفته نیست.

§         در بخش مجسمه لازم است تصاویر از زوایایی مختلف یک اثر تهیه و ارسال گردد.

§         انتشار کتاب ، تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است و آثار ارسالی نباید بر خلاف عرف اجتماعی و قوانین کشوری باشد.

§         صحت مالکیت آثار بر عهده شرکت کننده می باشد و دبیرخانه هیچ مسئولیتی را عهده دار نخواهد بود.

§         در صورت نیاز دبیرخانه ، اصل اثر نیز متعاقبا در خواست خواهد شد

زمانبندی جشنواره:

§         مهلت ارسال آثار 14 آذر 1392

§         انتخاب آثار 21 آذر 1392

§         شروع داوری آثار 24 آذر 1392

§         اعلام اسامی برگزیدگان 7 دی 1392

§         رونمایی و انتشار این مجموعه به همراه تقدیر از برگزیدگان در بهار 1393 خواهد بود

نشانی دبیرخانه جهت ارسال آثار:

   ارومیه . خیابان شهید امینی . جنب استانداری . حوزه هنری استان آذربایجان غربی . دبیرخانه دومین دوره دوسالانه باغ هنر

تلفن تماس : 3462551 – 0441             کد پستی : 53951 57156       

سایت جشنواره :www . arturmia.ir  



27 مهر 1392