فراخوان نمایشگاه بین‌المللی پوستر

مجید سرسنگی با اعلام فراخوان نمایشگاه بین‌المللی پوستر "نلسون ماندلا؛ پرنده آزادی" گفت: بدون شک ماندلا یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های معاصر ما بود که تاثیر ژرف بر نهادینه شدن مبارزه علیه نژاد پرستی و بی‌عدالتی در جهان داشت. ماندلا انسانی صبور و گریزان از خشونت بود که مفهوم صلح، دوستی و بخشش به جای انتقام در کردار او هویدا و درسی برای همه سیاستمداران و صاحبان قدرت در جهان بود.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: یکی از وظایف هنر به تصویر کشیدن چهره شخصیت‌هایی است که می‌توانند در روزگار ما به عنوان الگویی برای دیگران محسوب شوند و ماندلا با فداکاری خود و منش انسان دوستانه خود ثابت کرد که می‌تواند الگویی برای سیاستمداران و قدرتمندان عصر ما باشد؛ عصری که متاسفانه به شدت توسط صاحبان قدرت و ثروت به شیوه‌ای مدرن به استثمار در آمده و عصری که در زیر سایه سنگین رسانه‌های غرب، مفاهیمی چون دوستی، محبت، برادری و عدالت کمتر مجال حضور در این جوامع را دارند.

او همچنین خاطرنشان کرد: خانه هنرمندان ایران به سهم خود برای گرامی‌داشت یاد و خاطره این مبارز خستگی ناپذیر، از هنرمندان ایران و سایر کشورهای جهان دعوت می‌کند با خلق آثاری با موضوع "نلسون ماندلا، پرنده آزادی" در برگزاری نمایشگاهی با همین موضوع همکاری کرده و چهره واقعی ماندلا را به عنوان کسی که برای رسیدن به اهداف متعالی خود، هرگونه فشار و آزار را به جان خرید تا پیام برابری انسان‌ها را به گوش جهانیان برساند، به تصویر کشند.

به گفته مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گرامیداشت ماندلا تنها یادآوره خاطره این مبارز برجسته نیست، بلکه پاسداشت تمام کسانی است که در عصر زورمداری کشورهای استکباری بدون هیچ هراسی، ترانه زیبای آزادی و عدالت را زمزمه می کنند.

نمایشگاه بین‌المللی پوستر "نلسون ماندلا؛ پرنده آزادی" با حمایت خانه هنرمندان ایران و به دبیری یزدان سعدی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند آثار خود را در ابعاد 70 در 50 سانتیمتر، رزولیشن 300 DPI، فرمت CMYK و با پسوند JPEG به نشانی yazdan.saadi@gmail.com ارسال نمایند.



23 آذر 1392