امروز در ویژه


۴ نشست رایگان امروز در ویژه برگزار می‌شود.
برنامه این نشست‌ها به شرح ذیل است:

نشست آزاد طراحی محیطی و نمایشگاهی

مدرس: رسول رخشا

زمان: چهارشنبه 4 دی ساعت: 17 تا 18

طراحی محیطی و نمایشگاهی یک تخصص بینا رشته‌ای است که تنها با داشتن دانش، مهارت و تجربه‏‌ی مناسب از طراحی معماری، صنعتی و گرافیک و هم چنین شناخت ارتباطات محیطی حاصل می‏‌گردد. در این دوره تلاش می‌‏شود تا با طرح مباحث تئوری در کنار انجام پروژه‌‏های عملی به درک درست و دیدگاه مناسبی از معنای طراحی محیطی و نمایشگاهی رسید .
پس از گذراندن این دوره، انتظار می‏‌رود که هنرجویان بتوانند با داشتن نگرش و مهارت لازم در طراحی و اجرا و پیشرفت پروژه‏‌های محیطی و نمایشگاهی سهیم شوند.

 


نشست آزاد طراحی گرافیک وب

مدرس: علی طباطبائی

زمان: چهارشنبه 4 دی ساعت: 18 تا 19


نشست آزاد چیدمان تصویر ونوشتار

مدرس: محمدرضا عبدالعلی

زمان: چهارشنبه 4 دی ساعت: 19 تا 20

چیدمان تصویر و نوشتار یکی از دوره‏‌های پایه برای شناخت رابطه‌ی فرمی و مفهومی دو عنصر اصلی هر اثر گرافیک یعنی تصویر و حروف است. رابطه‌ی تصویر و نوشتار، در هرمدیوم طراحی گرافیک از چیدمان یک کارت ویزیت تا طراحی یک مجله، چالش اساسی طراح گرافیک است لذا در این کارگاه با تمرین‏‌های گوناگون تقابل فرم، ایده و ترکیب‌بندی انواع گونه‏‌های تصویر (عکس، تصویر سازی، انتزاع،...) در برابر انواع نمودهای نوشتاری (خوشنویسی، تایپ، دستنویس و...) بررسی و تجزیه و تحلیل می‌‏شود. هنرجویان این دوره می‌بایست قبل از آموختن هر یک از دوره‌های پیشرفته‌ی طراحی گرافیک؛ مانند طراحی پوستر، نشر و ... چگونگی برخورد و به کار‏گیری تصویر و نوشتار در مجاورت با یکدیگر را به خوبی بیاموزند.
شیوه‏‌ی آموزش:
زمان هرکلاس به سه بخش تقسیم می‌شود:‏ در ۴۵ دقیقه‌‏ی آغازین کلاس، یکی از مباحث دوره توسط مدرس به همراه اسلایدهای مورد نیاز ارائه می‌شود. ۱۰۵ دقیقه به صورت کارگاهی بر روی پروژه کلی و هفتگی تایپوگرافی تمرکز می‌شود و در ۳۰ دقیقه‌‏ی باقیمانده، هر هنرجو به ارائه مطلب و تصویر در مورد یک موضوع مرتبط می‌پردازد.


 


نشست آزاد لابراتوارتایپوگرافی فارسی

مدرس: محمدرضا عبدالعلی

زمان: چهارشنبه 4 دی ساعت: 19 تا 20

تایپ یکی از اجزای اصلی اثر گرافیک است و سواد به کارگرفتن آن از توانایی‌های ناگزیر یک طراح گرافیک.
در کارگاه تایپوگرافی مدرسه‏‌ی ویژه طی دو ترم مباحث مرتبط با نوشتار، خط، خوشنویسی و تایپوگرافی فارسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در قالب پروژه‏‌های مختلف، به مفاهیمی چون امکانات نوشتار فارسی، رسم‏‌المشق‏‌ها، قواعد خوشنویسی، خط‏ در‏هنرهای سنتی، کالیگرام، تایپ فارسی، اصطلاحات، تایپوگرافی هندسی، رابطه فرم با معنا، جستجوی ایده، تایپوگرافی ارگانیک، گرافیتی، سه بعدی، مجسمه‌گونه، آناگلیف و کارکرد تایپوگرافی در رسانه‌های مختلف پرداخته می‌‏شود.
در این دوره هنرجو علاوه برآموختن مباحث فوق، با طراحان مختلف ایرانی و غیرایرانی همچنین منابع مطالعاتی مختلف مانند مجلات، سایت‌ها و کتاب‌های مرتبط آشنا شده و برای برگزاری نمایشگاه گروهی به تولید آثار خلاق می‌پردازد.




4 دی 1392