جایزه ویژه ICP 2014 برای شیرین نشاط

در روز سه شنبه 28 ژانویه مرکز بین المللی عکاسی (the International Center of Photography) در ضیافت ناهاری که به افتخار زنان نامدار هنرهای تجسمی  برگزار خواهد شد، جایزه ویژه icp 2014  به هنرمند تجسمی شیرین نشاط اهدا خواهد شد. این جایزه ویژه زنان مشهور هنرهای تجسمی به ویژه کسانی است که در زمینه عکاسی و فیلمسازی فعالیت دارند.

شیرین نشاط که بدعت گذار استفاده از تصاویر خلاقانه در زمینه جنسیت، هویت و جامعه در دنیای شرق است در این ضیافت با آن پاسترناک رئیس مرکز هنری  جهانی غیرانتفاعی "Creative Time" در مورد کارهایش به بحث خواهد نشست.

این رویداد همچنین همزمان با اولین جایزه سالانه   ICP Legacy برگزار می شود که امسال طی این مراسم از Chuck" Kelton" عضو هیئت علمی تشکر و قدردانی خواهد شد.

گفتنی است شیرین نشاط هنرمند هنرهای تجسمی است که در ایران متولد شده است. تصاویر شاعرانه نشاط جستجویی است در زمینه دنیای شرق. او به بررسی تنش میان سنت و مدرنیته، دنیای شرق و غرب و بیان و انتقاد می پردازد.

برای نشاط زنان و مردا روایت گر تحولات اجتماعی هستند. به ویژه زنان در دنیای شرق درک کاملی از چشم انداز فرهنگی در حال تغییر دنیای شرق را فراهم می کنند.

اولین آثار شیرین نشاط در زمینه عکس بودن. او سپس به خلق آثار ویدئو اینستالیشن پرداخت و اخیرا نیز به ساخت فیلم مشغول می باشد.



18 دی 1392