نشان داشت

اثر: علیرضا وکیلی‌ورجوی


خانه هنرمندان ایران در روز شنبه ٢٦ بهمن‌ماه از ساعت 17 میزبان نمایشگاه «نشان داشت» خواهد بود.
این نمایشگاه که مروری است بر نشانه‌های طراحی شده توسط علیرضا وکیلی‌ورجوی از سال ١٣٧٢ تا ١٣٩٢، در حدود یکصد نشانه را شامل می‌شود. به گفته این طراح از ویژگی‌های این نمایشگاه می‌توان به اجرا و ارایه متفاوت نشانه‌های نمایشگاه اشاره کرد. همزمان با گشایش نمایشگاه، از کتاب «نشان داشت» نیز که با همکاری انتشارات پویانما به چاپ رسیده، رونمایی خواهد‌شد.
در بخشی از مقدمه ابراهیم حقیقی بر این کتاب می‌خوانیم: « ... اقتدا به خوشنویسی زیبای خطوط هفت‌گانه پارسی نیز تکیه‌گاه محکمی است که طراح ایرانی را با اقتدار به مقصد و فرجام نیک، راهبر می‌شود. تمام کارهای آقای وکیلی نیز از این قواعد خارج نیستند و آشکارا عیان است که ایشان طراحی است آشنا به پیشینه تصویری فرهنگ غنی خودی و تواناست در یافتن راهکارهای نو برای مفاهیم و سفارشات امروز و او موفق شده از معبر باریک و ظریف زیبایی شناسی خلق اثر سربلند بیرون آید.»
علیرضا وکیلی، مدرس دانشگاه و طراح گرافیک، متولد ١٣٥٢ مراغه است و کارشناسی ارشد گرافیک از دانشگاه هنر تهران را دارد.
نمایشگاه روز شنبه ٢٦ بهمن‌ماه ١٣٩٢ ساعت ٥ بعد‌ازظهر در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان ایران  گشایش می‌یابد و تا ٣٠ بهمن از ساعت ١٣ تا ٢٠ ادامه دارد.
نشانی: تهران، خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی، باغ هنر.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با همراهی خانه هنرمندان ایران، چاپ کیان، مجله الکترونیکی رنگ، استدیو ای وی وی و انتشارات پویانما برپامی‌شود.



22 بهمن 1392