کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع «آشنایی با فنون تای کاغذ مخصوص طراحان»

مرز میان اوریگامی و کاربرد کاغذ و تا در دیزاین بسیار باریک است. اوریگامی هنریست شکل‌گرا و سه‌بعدی که اغلب کاربردی تزئینی داشته و اهداف تصویرسازی را دنبال می‌کند ولی آنچه یک طراح می‌بایست از از این هنر ارزشمند بیاموزد تکنیک‌های تای کاغذ است.
بسیاری از طراحان از تا زدن انواع صفحات با جنس‌های مختلف از جمله کاغذ در طرح‌هایشان بهره می‌برند که این توانایی تن‌ها با بالا رفتن دانش طراح از پتانسیل‌های موجود در تای کاغذ حاصل می‌شود.

«آشنایی با فنون تای کاغذ مخصوص طراحان» عنوان سلسله کارگاه‌هایی است که با هدف ایجاد آشنایی تمامی طراحان به معنای عام آن (طراحان صنعتی، معماران، گرافیست‌ها، طراحان مد و لباس، فعالان هنر بسته‌بندی و...) با مفاهیم و تکنیک‌های موجود در تای کاغذ طراحی شده است و روند آن به گونه‌ایست که حتی افرادی که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی کاغذ و تا ندارند قادر خواهند بود تا تمرین‌ها و فعالیت‌های کارگاه را با موفقیت دنبال کرده و انجام دهند.
دومین دوره‌ی این کارگاه‌ها در اسفند 1392 در مدرسه‌ی اینورس برگزار می‌شود.
اولین دوره از این کارگاه‌ها اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت برگزار گردید.محتوای اصلی این کارگاه آشنایی با نکات کلیدی در تا زدن همچون: شناخت انواع تیپولوژی تاها، روش‌های ساخت فرم‌های سه بعدی و شناخت انواع مکانیزم‌های حرکتی ممکن در کاغذ می‌باشد.
در این کارگاه یک روزه حدود 50 تکنیک تای کاغذ با دیاگرام‌های واضح و گویا پوشش داده خواهد شد و با روشی تصویر محور درک هنرجو از فرم نهایی حاصله از تاها بالا خواهد رفت. در ادامه‌ی کارگاه بعد از آموزش تاهای گوناگون به مرور بر پیچیدگی و تنوع همین تاها افزوده می‌شود و به روش‌های گوناگون با هم ترکیب می‌شوند تا طرح‌های متفاوتی را ایجاد کنند. از سوی دیگر سعی می‌شود همزمان با آموزش انواع تکنیک‌ها با نمایش چند پروژه که توسط خود گروه برگزار‌کننده طراحی و اجرا شده است کارگاه هدف خود را در تولید محصول به خوبی بیان کند. در انتهای کارگاه نیز خلاصه‌ای از کاربرد برخی نرم افزارها در اجرا و بهبود تکنیک‌های تای کاغذ معرفی خواهد شد.
این ورکشاپ با همکاری گروه  «جئومجینیشن» و در مدرسه اینورس برگزار خواهد شد.
برای ثبت‌نام در این کارگاه به اینجا مراجعه کنید.



13 اسفند 1392