آیا واقعاً می‌دانید چه می‌خورید

دانشگاه Autonomous Metropolitan با هدف آگاهی یافتن از شرایط فعلی زیست‌محیطی، چهارمین فراخوان بین‌المللی پوستر را برگزار می‌کند.
متن فراخوان به شرح ذیل است:



موضوع فراخوان امسال:


غذاهای فرآوری شده: آیا واقعاً می‌دانید چه می‌خورید؟



سرعت بسیار بالای زندگی مدرن در شهرها و بمب‌باران‌های تبلیغاتی (که پر از ایراد و اشکال هستند) باعث شده است تا باور کنیم که فست‌فودها و غذاهای فرآوری شده آسایش و راحتی ما را فراهم می‌کنند. این در حالی است که با پیروی از شیوه‌های نادرست خوردن و به خطر انداختن سلامت خود، تنها منفعت کارخانه های بزرگ را تأمین می‌کنیم.

شرکت‌های فرا ملیتی تعیین کننده‌ی الگوی تولیدات کشاورزی هستند. آن‌ها بیلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا با فشارهای سیاسی و تبلیغاتی ما را قانع کنند که به مصرف همه‌ی غذاها و محصولات فرآوری شده در رژیم غذایی خود نیازمندیم.
در عوض کشاورزی ارگانیک ثابت کرده است که می‌توان از مصرف خوراک سالم نیز لذت برد، و همه‌ی ما قدرت تبدیل این امر به واقعیت را داریم.  این شیوه از خاک، آب و هوا محافظت کرده و موجب ارتقای تنوع زیست محیطی خواهد شد، محیط زندگی را با مواد شیمیایی و مواد افزودنی آلوده نخواهد کرد و اجازه می‌دهد دنیا جایی باشد که محصولات و مصرف‌کنندگان آن را کنترل می‌کنند نه شرکت‌ها و کارخانه‌ها.

شرایط:
هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر (به صورت تکی یا مجموعه‌ای) ارسال نماید.
آثار می‌بایست از روز دوشنبه ۲۵مه (۴خرداد) تا ساعت ۲۳:۵۹ (به ساعت شهر مکزیک) تا دوشنبه ۶ جولای (۱۵تیر) در سایت رویداد آپلود شوند.

لازم است آثار ارسالی شرایط زیر را داشته باشند:

سایز پوستر:
60x90cm | 3545 x 5313px | 150 ppi
و حتماً به صورت عمودی باشد.
سیاه و سفید یا با تُن‌های مختلف خاکستری، JPG، Grayscale mode (مود سیاه و سفید)، بدون RGB/CMYK  (بدون رنگ) و حجم آن حداکثر 5MB باشد.
پوستر با رزولوشن پایین:
600x900px | 72ppi، JPG، Grayscale (سیاه و سفید)، بدون RGB/CMYK  (بدون رنگ).

توضیح کوتاه درباره‌ی اثر: حداکثر 300 کلمه بدون ذکر نام یا نام مستعار.
اطلاعات شرکت‌کننده: نام کامل، سن، آدرس، کدپستی، کشور، شماره تلفن، آدرس ایمیل و طرح پیشنهادی مرتبط با عادات غذایی که طراح متهد می‌شود از این پس در زندگی روزمره‌ی خود به اجرا در آورد.
در صورتی که همه‌ی این چهار مورد توسط شرکت‌کننده رعایت نشوند اثر وی به مسابقه راه نخواهد یافت.

شرکت در این فراخوان به صورت رایگان می‌باشد.
شرکت در این فراخوان برای تمامی هنرجویان و افراد حرفه‌ای سراسر دنیا در زمینه‌ی طراحی، ارتباط تصویری و سایر رشته‌های مربوطه آزاد است.

انتخاب
۱۰۰ اثر در دور اول توسط داوران بین‌المللی انتخاب خواهند شد. در دور دوم ۴۰اثر برای نمایشگاه‌های دوره‌ای و چاپ در کاتالوگ برگزیده خواهند شد.
سه اثر منتخب به عنوان برترین آثار توسط داوران انتخاب خواهند شد.
در صورت چاپ کاتالوگ، به صورت رایگان در اختیار برگزیدگان قرار خواهد گرفت و تنها باید هزینه‌ی پست آن را بپردازند.

نتایج فراخوان در روز چهارشنبه ۷اکتبر ۲۰۱۵ (۱۵مهر ۱۳۹۴) در شبکه‌های اجتماعی مربوط به Segunda llamada و همچنین در وب‌سایت رویداد منتشر خواهد شد.


 



29 فروردین 1394