فراخوان مسابقه طراحی کاراکتر انتشارات گل واژه

انتشارات گل واژه (ناشر کتاب های آموزشی در مقاطع ابتدایی و متوسطه) در نظر دارد طراحی کاراکتر (شخصیت) اصلی این مجموعه را در قالب یک فراخوان عمومی به مسابقه بگذارد. لذا از تمامی دوستان علاقه‎مند و هنرمند به ویژه طراحان شخصیت، طراحان گرافیک، انیماتورها و کاریکاتوریست‎ها دعوت می‎شود طرح‎ها و پیشنهادات خود را با ویژگی، شرایط و اهداف در نظر گرفته شده از طرف این انتشارات ارائه کنند.
اهداف:
ایجاد جذابیت، خلاقیت و نوآوری در معرفی انتشارات گل واژه به عنوان یک مجموعۀ آموزشی پیشرو و خلاق در زمینۀ تولید کتاب‎های آموزشی با محتوای مورد نیاز دانش‎آموزان و دبیران
ویژگی‎های کلی شخصیت یا کاراکتر گل واژه:
– شخصیت فانتزی طراحی شده، می‎بایست در عین سادگی، زیبایی و جذابیت لازم را برای تمامی مقاطع تحصیلی (پیش دبستانی، دبستان و متوسطه) و همچنین والدین و دبیران داشته باشد.
– کاراکتر طراحی‎شده می‎بایست قابلیت رشد و بزرگ شدن در مقاطع تحصیلی مختلف با دانش‎آموزان را داشته باشد. یعنی در دو بخش “پیش دبستانی و دبستان” و “متوسطه” همان کاراکتر ولی با تغییر در فیزیک و ظاهر ارائه می‎شود.
– با تغییرات جزئی (مثلاً اضافه کردن یک المان یا تغییر یک قسمت) در کاراکتر بتواند در سه زیر گروه دانش آموزان “تیزهوش”، “کوشا” و “امتحانی” در مقطع متوسطه قرار گیرد.
– جنسیت مشخصی نداشته باشد.
– قابلیت استفاده در رسانه‌های مختلف (کتاب، روزنامه، مجله، بیلبورد،تلویزیون، شبکه‎های اجتماعی و …) و پویانمایی‎های سه بعدی و همچنین ساخت عروسک را داشته باشد.
– می‌تواند فیزیک و ظاهری ایرانی داشته باشد ولی در عین حال پتانسیل لازم را برای ارایه در سطح بین‌المللی را داشته باشد و بتواند با کاراکترهای جهانی رقابت کند.
– لوگوی گل واژه بر روی لباس و یا بخشی از بدن این کاراکتر دیده شود.
– طراحی کاراکتر بایستی کاملاً خلاقانه و منحصر به فرد باشد و به هیچ عنوان نمونۀ مشابه داخلی و یا خارجی نداشته و قبلاً در جایی ارائه نشده باشد.
– نوع طراحی این شخصیت به گونه‌ای باشد که در مراحل بعد امکان اضافه شدن کاراکترهای دیگر را به مجموعه داده و خانواده گل واژه شکل بگیرد.
– امکان ساخت و اجرا با مواد مختلف را داشته باشد.
– کاراکتر در حالات مختلف حرکتی و احساسی طراحی شود.

ویژگی های کاراکتر گل واژه در مقطع “پیش دبستانی و دبستان”
– پر تحرک و پر جنب و جوش
– کنجکاو
– عاشق طرح و رنگ
– شیطون و بازیگوش
– خلاق

خصوصیات کاراکتر گل واژه در مقطع “متوسطه”

گل‌واژه (دانش‌آموز تیزهوش):
– ضریب هوشی فوق العاده بالا
– علاقه‎مند به علم
– به دنبال خلاقیت علمی
– پیشرو در استفاده علمی از تکنولوژی

گل‌واژه (دانش‌آموز کوشا):
– از ضریب هوشی فوق العاده بالا تا ضریب هوشی متوسط
– دارای هوش عاطفی و اجتماعی بالا
– علم برای او وسیله است
– به دنبال جایگاه اجتماعی بالا
– تلاش فراوان برای موفقیت
.

گل‌واژه (دانش‌آموز امتحانی):
– چندان به درس علاقه‎مند نیست.
– می‎خواهد در امتحانات موفق شود.

شرایط:
– شرکت کنندگان برای اطلاعات بیشتر می‎توانند با تلفن ۶۱۵۰-۰۲۱ تماس گرفته و یا ازطریق فرم تماس با ما در همین سایت نظرات خود را مطرح کنند.
– تعداد آثار ارسالی محدودیتی ندارد.
– هر کاراکتر و شخصیت با پس زمینۀ سفید و در قالب یک فایل با فرمت jpg و با مد رنگی CMYK و RGB با وضوح ۳۰۰ dpi و اندازه حداقل ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل ارسال شود.
– در صورت پذیرفته‎شدن اثر نهایی، هنرمند طراح متعهد می شود فایل‎های اصلی را به همراه “کاراکتر شیت” ارائه کند.
– در صورت نیاز به توضیحات برای مفاهیم به کار رفته در هر اثر، توضیحات مورد نیاز ضمیمه کارهای اصلی شود.
– در صورت رسیدن به حد نصاب کمی و کیفی، کارها در قالب یک کتاب از طرف انتشارات گل واژه به چاپ خواهد رسید.
– نمایشگاهی مجازی از آثار برگزیده بر روی سایت گل واژه برگزار خواهد شد.
– تمامی حقوق مادی و معنوی اثر انتخاب شده متعلق به انتشارات گل واژه بوده و هرگونه استفاده از این شخصیت در جایی دیگر، پیگرد قانونی خواهد داشت.
– به همراه آثار بایستی مشخصات طراح شامل نام و نام‎خانوادگی، نشانی، ایمیل، شماره تلفن همراه و ثابت، به همراه خلاصه کوتاهی از سوابق و فعالیت‎های هنری ارسال شود.

مهلت ارسال آثار:
حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴

جوایز:
– نفر اول پنج میلیون تومان
– نفر دوم دو میلیون تومان
– نفر سوم یک میلیون تومان

منبع



3 اردیبهشت 1394