۲۰مین سه سالانه بین‌المللی پوستر شهر لاتی فنلاند ۲۰۱۷

فراخوان سه سالانه‌ی بین‌المللی پوستر شهر لاتی (Lahti)، فنلاند ۲۰۱۷ منتشرشد. پکا لوری رییس این سه‌سالانه‌ی بین‌االمللی اعلام کرد که این رویداد با حمایت موزه‌ی بین‌المللی پوستر شهر لاتی، انجمن دوست‌داران پوستر و انجمن طراحان گرافیک حرفه‌ای در فنلاند از تاریخ ۹ ژوئن تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷ در موزه‌ی هنر شهر لاتی برگزار می‌شود و در این دوره پریسا تشکری به عنوان یکی از اعضای هیات داوران از ایران حضور خواهد داشت.

دسته بندی پوسترهای ارسالی:
پوسترها در ۴ شاخه‌ی زیر پذیرفته می‌شوند:
A : پوسترهای فرهنگی، اجتماعی و ایدئولوژیکی
B : پوسترهای زیست‌محیطی  (The Lauri Tarasti Prize)
C : پوسترهایی با تم استقلال برای دانشجویان و طراحان زیر ۳۰ سال. جمهوری فنلاند در سال ۲۰۱۷ صدمین سالگرد استقلال خود را جشن می‌گیرد. کلمه‌ی “استقلال” برای شما  چه معنایی دارد؟
D : پوسترهای تجاری

برخی از قوانین مسابقه:
– هزینه ثبت نام در این فراخوان  ۲۰ یورو است و شرکت کنندگان می‌توانند از تاریخ ۱ آگوست تا ۳۰ نوامبر از طریق سایت www.postertriennial2017.fi  ثبت نام کنند.
– همه‌‌ی آثار باید پس از یکم دسامبر ۲۰۱۳ طراحی شده باشند و حداقل ابعاد پوستر باید۶۰ در ۴۲ سانتیمتر وحداکثر ابعاد پوستر باید ۱۸۰ در ۱۲۰ سانتیمتر باشد.
– یک طراح یا یک تیم طراحی می‌توانند حداکثر تا ۴ پوستر را به صورت فایل دیجیتال در آدرس: www.postertriennial2017.fi آپلود کنند.
– فایل پوستر باید ابعاد A4 ، مد رنگی RGB ، وضوح تصویر ۳۰۰ دی پی آی و با فرمت JPG در آدرس فوق آپلود شوند. که در آن باید یک فرم شامل نام (ها)، تاریخ (های) تولید و اطلاعات تماس -طراح (طراحان)، ابعاد اصلی پوستر (cm عرض x ارتفاع)، بخش اثر، سال طراحی، سفارش دهنده، عنوان پوستر و ترجمه‌ی‌ این موارد به انگلیسی پر شود.
– پوسترها برای شرکت در نمایشگاه توسط کمیته‌ برگزاری انتخاب می‌شوند و پوسترهای برگزیده توسط هیأت داوران بین‌المللی داوری می‌شوند.
– تکنیک چاپ پوسترها در هر دو بخش آزاد است.
– پوسترهای بخش A حتما باید منتشر شده باشند.
– ذکر جمله «فاقد ارزش تجاری» بر روی بسته ها فراموش نشود.
– از مطالب ارسالی تمامی طراحان برای افتتاحیه نمایشگاه دوسالانه صمیمانه استقبال می شود.
– جوایز به پوسترهایی اهدا خواهند شد که در سطح بالایی از خلاقیت، اصالت و کیفیت زیبایی شناسانه باشد و به لحاظ برقراری ارتباط، کاربردی باشد.
– برگزارکنندگان حق دارند تا نمایشگاه های مربوط به آثار ارسال شده را در فنلاند و یا جای دیگر سازمان دهی کنند و از پوسترهای ارسال شده برای اهدافی مثل به دست اوردن اطلاعات، انتشار اخبار، اهداف اموزشی و بازاریابی بینال آزادانه استفاده کنند.
– اطلاعات ارسال شده عینا در کاتالوگ نمایشگاه پوستر سه سالانه lahti استفاده می شوند و موسسان  در قبال اطلاعاتی که توسط شرکت کنندگان در فرم درج شده است مسئولیتی ندارند.
– نتایج جوایز بینال  در جشن افتتاحیه روز سه شنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۷ ساعت پنج عصر اعلام عمومی خواهد شد.

 هیات برگزاری و انتخاب بینال فنلاند:
کاری پیپو، رئیس هیات انتخاب
هانا سوکو
آنترو ژوکینن
ایکا کارکایین
ایمو کاتاماکی
ماریتا ایکونن

داوران بین‌المللی  بینال:
برندگان جوایز پوسترها توسط داوران بین المللی انتخاب میشوند.
فونس هیکمن از کشور آلمان
توماس بوگولاوسکی از کشور هلند
پریسا تشکری از کشور ایران
اریک برشبل از کشور سوییس
کلاوس ولپ از کشور فنلاند

جوایز:
جایزه بزرگ:  ۳۵۰۰ یورو
جایزه نفر اول: ۳۰۰۰ یورو
جایزه نفر دوم: ۱۷۰۰ یورو
جایزه The Lauri Tarasti: ۳۰۰۰ یورو
جایزه پوسترهای استقلال: ۲۰۰۰ یورو
دیپلم‌های افتخار
و جوایز دیگری که ممکن است توسط هیات داوران در نظر گرفته شود.

آخرین مهلت ارسال فایل پوسترها: ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۰ آذر ۱۳۹۵

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفا به این لینک مراجعه کنید.



16 تیر 1395